Här kommer den andra delen av vår lilla serie om digitala marknadsföringstrender för 2019.
Idag ser vi på trenden: chatbots

Enligt en undersökning, 57% av konsumenterna föredrog livechatt för att få deras frågor besvarade. Och 37% av konsumenterna som använder sociala medier att klaga eller fråga företag förväntar sig att få ett svar på under 30 minuter.

Många kunder föredrar att interagera med chatbots eftersom de är online dygnet runt, ge svar snabbt och aldrig tappa tålamod.

Du kan titta på chatbots som virtuella assistenter som använder artificiell intelligens för att ge utmärkt kundservice. Vid behov kan chatbot överföra kunden till en liveagent.

Om ditt mål är att förbättra dina kunders serviceupplevelse, kan livechat med en chatbot vara rätt steg. Dessutom kan chatbots hjälpa dig att förbättra produktiviteten och effektiviteten i ditt företag.

Vi kommer tillbaka nästa vecka med en annan digitala marknadsföringstrend.